علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو چیست؟ یکی از متداول ترین سوالاتی که در خصوص ماشین های ظرفشویی پرسیده می شود این است که چرا آب در ماشین ظرفشویی جمع می شود؟ چه عاملی باعث جمع شدن آب در ظرفشویی می شود؟ ظرفشویی دستگاهی است که از قطعات و برنامه های متعددی تشکیل شده است. هر گونه اختلال یا خرابی در قطعات ظرفشویی دوو ممکن است باعث اختلال در روند عملکرد آن و در نتیجه بروز مشکلاتی چون تخلیه نشدن آب می شود. وجود این مشکل در ماشین ظرفشویی مانع استفاده از این دستگاه می شود. بنابراین برای استفاده از ماشین ظرفشویی در ابتدا باید به رفع مشکل جمع شدن آب در ظرفشویی دوو بپردازیم.



اولین و مهم ترین راه برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی؛ تشخیص علت جمع شدن آب در ظرفشویی دوو است. با توجه به این موضوع ما در این مطلب به بررسی علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو می پردازیم.
  • 5علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو
  • خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دوو
  • اختلال در عملکرد پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
  • مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
  • خراب شدن شلنگ یا لوله تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
  • مسدود شدن فاضلاب خانه
  • برای تخلیه کردن آب در ظرفشویی دوو چه باید کرد؟
  • نتیجه گیری از تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو
حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو در آی پی امداد
5 علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی دوو
قطعاً علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو تنها به خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی مرتبط نمی شود و ممکن است عوامل بیرونی نیز در بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی نقش داشته باشند. به همین دلیل در متن ذیل به بررسی علت های جمع شدن آب در ظرفشویی دوو می پردازیم. توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی دوو مانند سایر لوازم خانگی چون لباسشویی، یخچال، جاروبرقی و...از قطعات متعددی تشکیل شده است. به همین دلیل تشخیص علت خرابی ممکن است برای افراد عادی کمی سخت باشد. با توجه به این موضوع توصیه می شود در صورت نداشتن اطلاعاتی در این زمینه از کسانی در این حوزه مهارت دارند بخواهید تا تعمیر و عیب یابی ظرفشویی دوو را انجام دهند.
حتما بخوانید: دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ظرفشویی دوو
  1. خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دوو
خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی دوو اولین عاملی است که ممکن است باعث تخلیه نشدن آب در ظرفشویی شود. قطعاً می دانید وه برد الکترونیکی یکی از اعضای مهم هر دستگاه برقی به شمار می رود و با دستور دادن به قطعات مختلف دستگاه باعث راه اندازی برنامه های مختلف می شود. در صورتی که به هر علتی برد الکترونیکی ظرفشویی خراب شود؛ قطعاً قادر به ارسال فرمان به اجزای ظرفشویی نخواهد بود و در نتیجه قطعاتی که وظیفه تخلیه آب را بر عهده دارند؛ به دلیل عدم دریافت دستور از برد عملی را انجام نمی دهند.
حتما بخوانید: برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی دوو و نحوه عملکرد دکمه های پنل
  1. اختلال در عملکرد پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
موضوع دیگری که ممکن است باعث خارج نشدن آب در ظرفشویی دوو شود؛ اختلال در عملکرد پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دوو است‌. درون هر دستگاه پمپی تعبیه شده است که موظف است بعد از دستور گرفتن از برد الکترونیکی؛ آب را از ماشین ظرفشویی خارج کند.  معمولاً پمپ تخلیه در ظرفشویی در زیر  یا پشت پنل قرار گرفته است. خراب شدن پمپ تخلیه ممکن تنها زمانی مشخص می شود که توسط افراد متخصص در این حوزه بررسی شود. تعمیر کاران با باز کردن پنل و جدا کردن پمپ؛ به سالم یا خراب شدن پمپ دستگاه می پردازند. اگر پمپ خراب باشد آن را تعویض یا تعمیر می کنند.

  1. مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
چرا آب در ماشین ظرفشویی دوو تخلیه نمی شود؟ موضوع دیگری که برای رفع علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی است. معمولاً در ماشین ظرفشویی دو نوع فیلتر برای جلوگیری از ورود مواد ریز و درشت به داخل لوله و سایر قطعات ظرفشویی تعبیه شده است که در صورت مسدودیت ممکن است باعث تخلیه نشدن آب ظرفشویی دوو شوند‌.
با توجه به همین موضوع بهتر است ابتدا فیلتر ها از دستگاه خارج کنید و با کمک آب و مواد شوینده آن را تمیز کنید. ممکن است ورود برخی از ذرات ریز غذا به داخل فیلتر باعث مسدودیت آن و در نتیجه جمع شدن آب در ظرفشویی شود.
  1. خراب شدن شلنگ یا لوله تخلیه ماشین ظرفشویی دوو
چرا آب در ماشین ظرفشویی جمع می شود؟ یکی از علت های شایع جمع شدن آب در ظرفشویی دوو به عواملی چون خراب شدن شلنگ و لوله تخلیه ارتباط پیدا می کند. در بسیاری از مواقع گرفتگی لوله ها، پیچ خوردگی شلنگ، وجود مانع در شیلنگ، نصب نا درست شیلنگ و لوله، قرار گرفتن لوله و شلنگ تخلیه در ارتفاع نامناسب از عوامل متعددی هستند که باعث می شوند آب به درستی از ماشین ظرفشویی خالی نشود. با توجه به این موضوع بهتر است در ابتدا از نصب صحیح لوله و شلنگ اطمینان حاصل کنید و هر گونه پیچ خوردگی و گرفتگی شلنگ و لوله را از بین ببرید.
  1. مسدود شدن فاضلاب خانه
مسدود شدن فاضلاب خانه عامل دیگری است که ممکن است باعث تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی دوو شود. قطعاً اگر فاضلاب خانه پر باشد؛ محلی برای تخلیه آب ماشین ظرفشویی نخواهد بود و آب درون ماشین ظرفشویی تجمع پیدا می کند. مسدود شدن فاضلاب، پر شدن فاضلاب، مسدود شدن لوله های فاضلاب و...از عواملی هستند که مانع خروج آب از ظرفشویی و در نتیجه پر شدن آب درون ماشین ظرفشویی می شوند. برای رفع این مشکل بهتر است از افراد متخصص در این حوزه بخواهید تا تخلیه فاضلاب را انجام دهند و برای رفع مسدودیت لوله ها اقدام کنند.
برای تخلیه کردن آب در ظرفشویی دوو چه باید کرد؟
برای تخلیه کردن آب در ماشین ظرفشویی دوو در ابتدا باید بتوانید به رفع علت این موضوع که در متن بالا ذکر شده است؛ بپردازید. بنابراین بعد از تشخیص علت جمع شدن آب در ظرفشویی؛ از تعمیرکار بخواهید تا هر چه سریع تر برای تعمیر اقدام کند. همچنین تا زمان رفع این مشکل می توانید با کمک لیوان یا کاسه ای کوچک؛ آب را از دستگاه خارج کرده و باقی مانده آب در ظرفشویی را از طریق حوله ای خشک کنید. در پایان بهتر است هر چه سریع به رفع علت جمع شدن آب در ظرفشویی دوو بپردازید تا سایر قطعات این دستگاه در اثر برخورد با آب خراب نشوند.
نتیجه گیری از تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو
در مطلب بالا به بررسی کلیه عواملی که باعث تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو می شوند؛ پرداختیم. همانطور که مشاهده کرده اید؛ عوامل فنی و غیر فنی در تخلیه نشدن آب ظرفشویی دوو تاثیر گذار هستند. با توجه به این موضوع اگر علت تخلیه نشدن آب در ظرفشویی دوو به دلیل مشکلات فنی و خراب شدن قطعات این دستگاه باشد؛ باید برای تعمیر کردن به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.
آی پی امداد یکی از مراکزی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی مانند جاروبرقی، یخچال، تلویزیون، ظرفشویی و...را به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می دهد. در صورتی که مایل به تعمیر ماشین ظرفشویی دوو هستید می توانید با این مجموعه معتبر تماس گرفته و درخواست خود از طریق شماره 02158941 به ثبت برسانید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31143
اخبار مرتبط

نظرات شما