معاون استاندار قم:

روابط عمومی‌ها طرح جراحی اقتصادی را برای مردم تبیین کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: لازم است روابط عمومی‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله توجیه افراد مرجع، طرح جراحی اقتصادی را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، محسن امیدیان در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: سال 1400 را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که حدود 16 هزار میلیارد دلار صرف پرداخت یارانه کالاهای اساسی شده بود در حالیکه پیش‌بینی قانون بودجه، 8 میلیارد دلار بود.
وی افزود: بر این اساس حدود 400 هزار میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی هزینه شد در حالی که تمام یارانه‌های پرداختی یک ماهه مردم ایران حدود 3 هزار میلیارد تومان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به افزایش 40 تا 100 درصدی قیمت جهانی غلات و دانه‌های روغنی عنوان کرد: به این ترتیب برای تامین یارانه کالاهای اساسی حدود 20 تا 22 میلیارد دلار لازم بود.
وی ادامه داد: واقعیت این است که هر کس ارز 4200 تومانی گرفت، کمتر برای رفاه حال مردم تلاش کردند و بیشتر پوششی برای دیگر کارهایشان بوده است، مثلا فردی 2 میلیارد و 400 میلیون دلار ارز گرفت تا بازار لبنیات را مدیریت کند ولی این امر محقق نشد زیرا شاهد بودیم هنوز برخی تعهدات خود را انجام نداده است.
امیدیان با بیان اینکه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی به کشور وارد می‌شدند ولی به قیمت ارز آزاد در اختیار مردم قرار می‌گرفت گفت: در عین حال شاهد قاچاق کالاهای وارد شده به خارج از کشور بودیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: دولت قبل ابتدا به 25 قلم کالا ارز 4200 تومانی اختصاص داد ولی به تدریج 18 قلم را حذف کرد و موجب گرانی بسیاری از کالاها از جمله لاستیک، برنج و ... بودیم اما دولت سیزدهم برای حذف باقیمانده این کالاها، ابتدا با مردم صحبت کرد و سیاست جبرانی را هم در پیش گرفت.
وی با بیان اینکه یارانه واریز شده برای سه دهک پایینی، جبران‌کننده الگوی مصرف آنها خواهد بود گفت: می‌پذیریم که در دهک‌های بعدی، تمام هزینه‌ها شاید جبران نشود.
امیدیان با بیان اینکه پایین‌ترین دهک کمتر از دو میلیون تومان درآمد دارند خاطرنشان کرد: با واریز یارانه‌های جدید، درآمد این قشر حدود 60 درصد افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم به تغییر شیوه پرداخت یارانه نان اشاره و ابراز کرد: در شیوه کنونی، یک چهارم آردی که با یارانه دولتی تامین می‌شود، به خارج از کشور قاچاق می‌شود.
وی تصریح کرد: دولت‌ها معمولا طی سال‌‌های اول و دوم استقرار، از این دست اقدامات انجام نمی‌دهند و به قول معروف به ماه عسل می‌روند ولی آقای رئیسی تاکید داشت که یک روز هم نباید در انجام این جراحی اقتصادی تعلل کرد.
امیدیان به پیوست‌های طرح اقتصادی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم برای خرید کالاهای مختلف هجوم آورده‌اند زیرا انتظار تورم شدید در دیگر کالاها دارند بنابراین روابط عمومی‌های مختلف ادارات باید برای تبیین موضوع و صداقت دولت با مردم حرف بزنند همچنین درخواست داریم روابط عمومی‌ها، افراد و آدم‌های مرجع در جامعه را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند و با توجیه آنها، همراهی طیف‌های گسترده‌تری ازمردم را رقم بزنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم گفت: البته اگر ولع خرید و انبار کالا بیش از نیازهای روزانه و هفتگی ادامه داشته باشد، تمام تلاش و توجه دولت معطوف به تامین این کالاها خواهد شد در حالیکه با مدیریت امور توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها، می‌توان این روند را به تدریج کاهش داد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33488
اخبار مرتبط

نظرات شما