گزارش قم فردا از چادرهایی با نقش و نگار غرب؛

نفوذ بی حجابی در فرهنگ از طریق فضای مجازی

متولیان تهاجم فرهنگی بیکار ننشته و دوباره اقدام به از بین بردن قداست چادر های ایرانی کرده اند و این بار با ارائه چادرهایی با نقش و نگار فرهنگ غرب در حال تهاجم فرهنگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجاب یکی از مهم‌ترین مسائل و چادر یکی از برترین پوشش ها برای زنان است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: حجاب از تعالیم اسلام برای رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی و فضیلتی و معنوی زنان و از نعمت های الهی و هدف اسلام از تاکید بر حجاب حفظ عفت زن است و حجاب سبب رسیدن زن به رتبه هایی معنوی و عالی،‌ سبب جلوگیری از لغزش و‌ سبب امنیت زن و مرد می شود.
رهبر انقلاب در این باره ترویج بی حجابی را ترفند غرب برای از بین بردن حیا و انتقاد غرب‌ از رعایت‌ حجاب در ایران را نشانی‌ از گمراهی‌ غرب‌ و تناقض‌ شدید فرهنگ‌ غربی می‌دانند.
از همین رو باید گفت تهاجم فرهنگی حرکتی است مرموزانه، حساب شده، همراه با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از شیوه ها و ابزار و امکانات متعدد و متنوع، برای سست کردن باورها، دگرگونی ارزش ها، انحراف اندیشه ها، تغییر و تبدیل آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر یک جامعه است.
با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و مسئله حجاب سال هاست سخن می گویند اما امروز می بینیم که در جامعه با بی حجابی بیشتر شده است و این تهاجم فرهنگی در ملزمات حجاب مخصوصا چادر وارد شده است. امروز چادرکه از سال های دور فقط در یک نوع چادر مشکی و رنگی بود به روز شده و در نوع ها و طرح ها و مدهای جدید روانه بازار شده است.



البته بماند که امروز ملزمات حجاب مخصوصا چادر نسبت به قبل بسیار گران شده است و همین مسئله یکی از دلایل مهم در کمرنگ شدن استفاده از چادر در بین بانوان می باشد.
در راستای اجرای قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۸۵ مجلس شورای اسلامی، طراحان پوشاک باید از کارگروه مد و لباس ایرانی شناسه یکپارچه‌ی مد و لباس ایران یا به‌طور مخفف شیما را دریافت کنند تا بتوانند طرح جدید لباس و مد ارائه دهند. اما امروز در برخی از چادر فروشی ها طرح هایی بر روی چادر ها مشاهده می کنیم که بوی فرهنگ غرب را می دهند.

گسترش بی بندو باری ازابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام است
از همین رو حجت الاسلام رضا آشتیانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره مسئله حجاب، اظهار داشت:حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است به ویژه در استان قم که باید حفظ ظاهر شود و این انتظار بزرگان دین به جاست چرا که ظاهر تغییر کرده است .
وی این گسترش بی بندو باری را ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام برشمرد و گفت: دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده است ولی با فساد و گسترش بی‌بندوباری به دنبال به تباهی کشاندن جامعه است.


ترویج بی حجابی یکی از اهداف اصلی دشمنان نظام است
از طرفی آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام، اظهار داشت: عفاف و حجاب یک امر ضروری در اسلام است و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.
وی توطئه‌های دشمنان نظام برای ترویج بی‌حجابی را موردتوجه قرارداد و افزود: در این مسئله شکی نیست که همانند دوران شاهنشاهی کشورهای غربی به دنبال ایجاد بی‌بندوباری فرهنگی در کشور هستند به‌طوری‌که در این مسیر حجاب اسلامی مردم را نشانه گرفته‌اند.



متولیان فرهنگ، حجاب را جدی بگیرند
همچنین زهرا تاجیک، عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه عدم توجه به نهی از منکر، باعث افزایش بدحجابی در قم شده است، گفت: امروز متاسفانه صحنه هایی از بی حجابی و بد حجابی را در خیابان های قم می بینیم که اصلا در شان شهر قم و بانوی کرامت نیست.

نفوذ بی حجابی در فرهنگ از طریق فضای مجازی
حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار قم فردا تاکید کرد: یکی از مهمترین آسیب های فضای مجازی از بین بردن حیا در بین افراد می باشد به همین دلیل این فضا یکی از مکان هایی می باشد که حیا در آن قربانی شده است.
رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی خاطرنشان شد: فضای امروز شبکه های اجتماعی  فضای بی حساب و کتابی است که نظارت و توجهی بر روی آن نیست و نتیجه همین آن می شود که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

براساس نظر کارشناسان حوزه فرهنگ، فضای مجازی و نوع پوشش افراد جامعه تاثیر زیادی بر چارچوب‌های فکری و ارزشی آن ملت دارد، بنابراین دستگاه‌های نظارتی در حوزه پوشاک باید رصد بیشتر و برخورد قاطع‌تری با عرضه‌کنندگان اینترنتی مدل‌های هنجارشکن مذکور داشته‌ باشند.


انتهای پیام/160


گالری عکس
http://qomefarda.ir/33577
اخبار مرتبط

نظرات شما