خطیب جمعه قم

شهید رئیسی فردای کشور را فدای امروز نکرد

خطیب جمعه قم گفت: دولت شهید رئیسی با اولویت‌دادن به اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه‌مدت، فردای کشور را فدای امروز نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به شهادت شهدای خدمت، عنوان کرد: این افراد در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی را با نشان خادمی جمهوری اسلامی و در نهایت با نشان افتخار شهادت ختم کرد. این ضایعه سنگین رهبر معظم انقلاب، مردم ایران، مقاومت اسلامی و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان را دچار ماتم و اندوه کرد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: بدون شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ گونه خللی در عزم و اراده ملت و تمشیت امور کشور ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: انتظار می‌رود که مردم تداوم راه سیدالشهدای خدمت در انتخاب یک رئیس جمهور بصیر، پر کار، فاضل و انقلابی نشان بدهند، به گونه ‌ای که اعتماد و امید مردم به حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی با تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تحول مدیریتی، توجه ویژه و تقویت هنجارهای فرهنگی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و با مشارکت حداکثری مردم ایران اسلامی شکل بگیرد.

امام جمعه قم اظهار کرد: در این حادثه عبرت و درس‌های نهفته‌ای وجود دارد که لازم است صاحبان فکر و تامل در جهت ارتقا کارآمدی نظام اسلامی و ارتقای هوشیاری امنیتی این درس‌ها و عبرت ها را به کار بگیرند.

وی بیان کرد: شهید رئیسی موفق شد تصویر امیدبخشی در مدیریت انقلابی از خود به یادگار بگذارد. ایشان در عمر کوتاه خدمت در ریاست جمهوری اثبات کرد که بدون معطل کردن کشور به اراده بیگانگان، باتلاش خستگی ناپذیری و تدابیر عملی مانند افزایش مبادلات با کشورهای دوست و همسایه و با اتکا به توان مردم می توان به مشکلات فائق آمد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: دولت شهید رئیسی با اولویت دادن به اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه مدت، فردای کشور را فدای امروز نکرد.

وی با بیان اینکه پس از این ضایعه بزرگ باید به نکات بزرگی توجه کرد، تصریح کرد: تشیع شهدای خدمت، اظهار نظر قاطع مردم ایران بود که با حضور پر شور و شعور خود نشان دادند همچنان به نظام و مسئولین خدوم وفادار هستند.

نماینده ولی فقیه در قم ادامه داد: این مراسم در جای جای کشور آنقدر با شکوه برگزار شد که داغ جان سوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم با حضور اظهارنظرهای خود ضربه محکمی بر پیکر یاوه گویان، مستکبران و مزدوران داخلی آن‌ها زدند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که خدمات سیدالشهدای خدمت به طور واضح تبیین و رسانه‌ای شود، زیرا در این زمینه ناگفته‌های فراوانی وجود دارد. اجازه ندهیم فردی یا رسانه‌ای مردم را ناامید کند اگرچه در این ضایعه داغدار هستیم؛ اما نسبت به آینده امیدوار هستیم، زیرا تاریخ جمهوری اسلامی ثابت کرده است با رفتن یک خدمت گذار خللی در اراده پولادین و مسیر مردم رخ نمی دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: مردم و مسئولین با خدای متعال عهد می بیندیم که در انتخابات پیش رو کسی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی با ایمان، عشق به خدمت و هدایت های رهبر معظم انقلاب ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در ایام این حادثه غمبار برای اینکه خللی در تمشیت امور صورت نگیرند مراسم افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری، سفیران کشور های خارجی و نمایندگان جبهه مقاومت در موعد مقرر و با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد و حضرت آقا مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند.

امام جمعه قم تاکید کرد: اگر چه فضای مجلس خبرگان به خاطر فقدان شهیدان رئیسی و آل هاشم غمبار بود اما مجلس خبرگان رهبری طبق برنامه به وظایف خود عمل کرد.

امام جمعه قم گفت: مجلس خبرگان رهبری برخاسته از رای مردم، برای مردم و در جهت پیش برد اهداف کلان انقلاب اسلامی است که در جهت تحقق بخشیدن به خط و مشی های رهبر معظم انقلاب در عرصه حکمرانی بر پایه شرعیت و عقلانیت حرکت می‌کند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه « وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَیْنَ أَیْدِیکُمْ وَمَا خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ، وَمَا تَأْتِیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا کَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِینَ» عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هنگامی که به افراد معاند و عناصر تحول ناپذیر در برار تذکرهای انبیا و اولیای الهی گفته می شود که تقوا پیشه کنید آن‌ها در برابر امر به تقوا اعراض می‌کنند.

وی اضافه کرد: تقوا جریانی است که به ایمان و مسلمانی انسان صورت جدی می‌دهد به همین خاطر منافقین، کفار و مسلمانان غیر متقی در برابر تقوا جبهه می‌گیرند؛ زیرا نمی‌خواهند ایمانو اسلام شان جدی گرفته شود.

امام جمعه قم ادامه داد: خداوند در آیه ۹۴ سوره توبه می‌فرماید:« یَعْتَذِرُونَ إِلَیْکُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَیْهِمْ ۚ قُلْ لَا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَکُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِکُمْ ۚ وَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَیٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ وقتی که شما (از جنگ سالم و فاتح) به سوی آنها بر می‌گردید آنها به عذرهای بی‌جا می‌پردازند، به آنها پاسخ ده که ما هرگز به این عذر تراشی‌ها تصدیق شما نکنیم، بی‌شک خدا حقیقت حال شما را بر ما روشن گردانید، و به زودی خدا و رسولش کردار شما را دیده، آن گاه به سوی خدایی که دانای غیبت و شهود است بازتان گردانند پس شما را به کردارتان واقف کند.»

وی افزود: در ماجرای جنگ تبوک چند دسته از مسلمانان (بیماران، ناتوانان، کسانی که تمکن مالی برای تهیه ابزار جنگی نداشتند) به خاطر عذری که داشتند از مدینه خارج نشدند و به جنگ نرفتند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در این جنگ منافقین نیز چند دسته بودند؛ گروهی نزد پیامبر (ص) رفتند به صورت ظاهری برای پیامبر (ص) عذرهای دروغین آوردند تا از پیامبر (ص) بخواهند که در مدینه بمانند و به جنگ نروند اما گروهی دیگر از منافقین که بی ادب بودند حتی به صورت ظاهری هم برای پیامبر (ص) عذری نیاوردند و آیه ۹۴ سوره توبه برای این گروه است.

وی اظهار کرد: آن‌ها با خود گفتند اگر پیروزی با کفار بود که به نفع ما است اما اگر مسلمانان پیروز شدند نزد رزمندگان می‌رویم و عذرخواهی می‌کنیم. خداوند قبل از ورود مسلمانان به مدینه، پرده از حیله آن‌ها برداشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: درس مدیریتی که در این آیات وجود دارد این است که برخی در برابر مدیران و فرماندهان خود برای سرپیچی و سستی از ماموریت‌ها تلاش می کنند و عذر و بهانه می‌آورند.

وی یادآور شد: در نظام اسلامی و دین الهی وقتی به مومنین ماموریتی داده می‌شود باید با شوق و شور به آن تن می‌دهد و استقبال می‌کند از زیر بار شانه خالی نکند.


انتهای پیام/


منبع:حوزه
http://qomefarda.ir/48922
اخبار مرتبط

نظرات شما