مدیرکل اوقاف استان قم:

مردم، ولایت و ایمان سه رکن اصلی تثبیت انقلاب هستند

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به نقش مهم مردم در منظومه فکری امام راحل، گفت: در نگاه دینی؛ مردم، ولایت و ایمان سه رکن اصلی تثبیت انقلاب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام عباس اسکندری روز یکشنبه در همایش بصیرتی جهاد تبیین با موضوع «حضور حداکثری و انتخاب اصلح در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری»، بیان کرد: حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، وظیفه‌ای همگانی برای همه است.

 وی با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه امسال شاهد حادثه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه بودیم که به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان کشوری منجر شد، افزود: در همان لحظات اولیه که خبر منتشر شد، در جمع برخی دوستان عرض کردم ما در دوران پس از انقلاب حوادث تلخ متعددی را شاهد بودیم؛ ولی اگر بخواهیم پنج مورد از آنها را که بسیار دردناک بودند نام ببریم، یکی از آنها همین مورد خواهد بود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اگر وجود خردمندانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نبود، شاید دچار مشکلات متعددی می‌شدیم؛ ولی ایشان بعد از حادثه شهادت شهید رئیسی، با حکمت و درایت، جامعه را هدایت کردند که نشان‌دهنده اهمیت ولی‌فقیه و رهبر در جامعه است.

 وی ادامه داد: صاحب‌نظران و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی و نیز اساتید و مدرسان علوم سیاسی در طول قرن‌های اخیر بر این عقیده بوده‌اند که اگر انقلابی بخواهد پا بگیرد و سپس باقی بماند، نیاز به سه رکن اساسی دارد؛ نخستین رکن مردم هستند، رکن دوم رهبری و سومین رکن هم عقیده است.

 اسکندری با تأکید بر اینکه مردم باید همیشه در صحنه باشند تا دو رکن دیگر هم باقی بمانند گفت: کارشناسان سیاسی و اجتماعی می‌گویند نباید اجازه داد شکاف بین مردم و رهبری جامعه ایجاد شود وگرنه موجب تزلزل انقلاب خواهد شد.

 وی ادامه داد: امام خمینی (ره) دو واژه را بیش از دیگر کلمات مورد تأکید قرار داده است؛ «خدا» و «مردم» همین دو واژه هستند که بارهاوبارها تکرار شده‌اند.

 اسکندری با بیان اینکه امام راحل همواره می‌فرمودند خدا با ماست و خدا ما را مورد حمایت قرار داده و کارها را پیش برده است گفت: همچنین ایشان به پشتیبانی مردم و تأثیر حضور آنها تأکید داشتند.

 وی افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمود درهرحال باید به دنبال این باشیم که مردم را نگه داریم و بدانیم که بدون پشتیبانی مردم نمی‌توان کاری انجام داد؛ آنچه بر همه ما لازم است این است که مردم را در صحنه نگه داریم، یک سر این کار بسته به دولت، رئیس‌جمهور و مجلس است و یک سر هم به خود مردم، اگر مسئولان این طرف را نگه دارند، از ملت خود مطمئن هستیم که به‌حسب غالب و اکثریت، آن طرف را حفظ خواهند کرد.

 گفتنی است این همایش به همت پایگاه بسیج و امور ایثارگران اداره کل اوقاف استان قم، سپاه استان، سازمان بسیج کارمندان و مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

 چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49373
اخبار مرتبط

نظرات شما