قم فردا گزارش می‌دهد؛

آیت‌الله رئیسی، رجایی زمان بود

شهید آیت‌الله رئیسی از یک سو بهشتی زمان و از سوی دیگر به دلیل ساده‌زیستی رجایی زمان بود که باور عمیقی به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب نظام و در جهت گسترش آن تلاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
این شهید راه خدمت نمونه بارز یک مدیر انقلابی بود و در طول بیش از ۳۳ ماه خدمت به مردم فصل جدیدی از خدمت شبانه‌روزی به محرومان و ملت را به یادگار گذاشت.
شهید آیت‌الله رئیسی شخصیتی دقیقاً شبیه به آیت‌الله شهید بهشتی داشت. شهید رئیسی به‌مانند شهید بهشتی، پرکار، مردمی و با همان سبک و مرام بود و کاملاً ولایت‌پذیر بود و به محرومان توجه خاص داشت و مسائل و مشکلات محرومان را درک می‌کرد.

رئیسی همچون بهشتی نماد یک ملت بود
از همین رو حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه خبر شهادت سید مظلوم سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و مردمی و همراهان ایشان قلوب ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار کرد، اظهار داشت: مردم ایران در غم جانکاه ازدست‌دادن رئیس‌جمهور اخلاق‌مدار و مظلومی سوگوارند که هرگز اهل مطرح‌کردن خود نبود و حتی حاضر به دفاع از خود در برابر هجمه‌های غیرمنصفانه و غیراخلاقی نمی‌شد.
وی ابراز داشت: مظلومیت رئیسی همچون مظلومیت بهشتی است که حضرت امام خمینی او را نماد یک ملت خواند. رئیسی نمادِ مقاومت در برابر استکبار و شکستن غل‌وزنجیر تحریم‌های آمریکا از دست‌وپای ملت ایران بود. او به‌جای دل‌بستن به توهم احیای برجام و انتظار لبخند استکبار، به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کرد و موفقیت‌های فراوانی در این مسیر کسب کرد. پیوستن ایران به بریکس و پیمان شانگهای؛ احیای روابط منطقه‌ای از آسیا و آفریقا تا آمریکای لاتین در قالب سیاست خارجی عزتمندانه تنها بخشی از دستاوردهای اوست. ازاین‌رو نفرت و کینه‌توزی دشمنان انقلاب و تبلیغات مغرضانه علیه او از سوی دشمنان خارجی و دنباله‌روهای داخلی آنان به راه افتاد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: به یاد داریم که ایشان در اوج بداخلاقی و اتهامات رقبای خویش در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به همین یک جمله اکتفا کرد: «آیا شما در سخنان خود، خدا را هم در نظر می‌گیرید»؟! او خود حقیقتاً در طول سال‌های خدمت در مسئولیت قضا و یا مسئولیت قوه مجریه همواره خدا را در نظر داشت.
وی ادامه داد: مردم قدرشناس ایران امروز در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور سخت‌کوشی نشسته که کمتر از سه سال مسئولیت خود بیش از ۳۰ سال در مسیر سازندگی و رفع مشکلات مردم تلاش کرد و عاقبت در راه خدمت به ملت ایران به شهادت رسید.
این استاد حوزه افزود: شاید امروز بدخواهان نظام از این اتفاق خشنود باشند؛ اما به کوری چشم دشمنان این شهادت‌ها همواره مایه قدرت بیشتر نظام بوده است.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری ولایی، جهادی و خدوم بود
همچنین آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان، اظهار داشت: در خصوص رئیس‌جمهور شهید رهبر معظم انقلاب فرمودند: رئیسی عزیز، خستگی نمی‌شناخت.
وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری مردمی، ولایی، انقلابی، جهادی و خادم مردم بود که این اتفاق باعث حزن و اندوه فراوان مردم شد. عضو خبرگان رهبری با اشاره به مردمی‌بودن آیت‌الله رئیسی، گفت: آیت‌الله رئیسی همیشه در خدمت انقلاب و نظام بود و در نهایت هم در راه خدمت آسمانی شد.



شهید آیت‌الله رئیسی از یک سو بهشتی زمان و از سوی دیگر به دلیل ساده‌زیستی رجایی زمان بود، این شهید عزیز در سن ۵ سالگی یتیم می‌شود و مادر فداکار او در شرایط سختی فرزندان خود را بزرگ می‌کند، آقای رئیسی در شرایط دشوار اقتصادی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را پشت سر گذاشت و با طعم فقر و محرومیت آشنا بود.
انقلاب اسلامی با قابلیت‌های بی‌نظیر خود شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله رئیسی را که با فقر و محرومیت آشنا هستند به نقطه‌ای می‌رساند که تمام ملت در فقدان او عزادار می‌شود، اعلام عزای عمومی از سوی بسیاری از کشورهای جهان در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
پایبندی به ارزش‌های انقلاب و تلاش در جهت گسترش آن
این در حالی است که حجت‌الاسلام بنیادی، استاد حوزه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، اظهار داشت: رئیس‌جمهور شهید، باوری عمیق به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی داشت، این ویژگی در بنان و بیان او نقش بسته بود، صلابت و اقتدار ایران را در مجامع جهانی، منطقه‌ای و ملی با دلیل و منطق همراه می‌کرد و نظام بر آمدة از اعتقادات و معارف دینی را از اعماق وجودش فریاد می‌زد و حرکت در مسیر انقلاب را عامل رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌دانست که در این راه تمام وجودش را وقف کرده بود تا مقاصد انقلاب محقق گردد.
وی یادآور شد: مرور ایام و سال‌های بعد از انقلاب، فکر و عملش را همچنان با همان رغبت و همت برای پاسداری از اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی، قابل‌درک برای همگان بود و حراست از دژ مستحکم انقلاب را در تمام برهه‌ها و سنگرهای خدمت را با تمام قدرت وظیفه خود می‌دانست.
پایبندی به افق‌های ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب
این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: آیندة انقلاب و رسیدن به مقاصد و افق مبارک و مقدس انقلاب اسلامی، چنان‌که در بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی قدس‌سره الشریف و امام خامنه‌ای حفظه‌الله تعالی به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین گردیده، عزمش جزم بود و معتقد بود تمام این اهداف و آرمان‌ها با تلاش مجاهدانه به‌ویژه جوانان عزیز، عملی خواهد شد و تمام سعی خود را در راه رسیدن به این مقصد عالی به کار بسته بود.
وی خاطرنشان کرد: ستارگان درخشان انقلاب اسلامی که شهادت مزد خدمت خالصانه آنها بوده، از ابتدای نهضت اسلامی درس‌ها و مسیر درست انقلاب اسلامی را به همگان راهنمایی کرده و فوز و فلاح را نه‌تنها برای خود که برای جامعه اسلامی آرزو داشته و به امید و فضل الهی مسیر راست‌قامتان انقلاب اسلامی با عقیده و همتی مضاعف ادامه خواهد یافت.

یکی از وعده‌های الهی اجر عظیم برای کسانی که راهشان مجاهدت و جهاد در راه خداست، است و رئیس‌جمهور شهید و همراهان در این مدت کوتاه خدمت‌رسانی این موضوع را ثابت کردند که برای حل مشکلات مردم و رسیدگی به مشکلات و مطالبات آنها در جای‌جای نقاط ایران عزیز حاضر می‌شوند از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کردند همین شد که شهدای این سانحه پاداش عظیم خود را که همان شهادت است از حضرت باری‌تعالی دریافت کردند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48935
اخبار مرتبط

نظرات شما