در آستانه انتخابات صورت گرفت؛

تأکید مراجع بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی

مراجع تقلید مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی در روز هشتم تیرماه دعوت و تأکید کردند: مردم با حضور پرشور و بابصیرت هم صلابت و اقتدار ایران را اثبات و هم فردی اصلح را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با وجود آن که تا روز برگزاری انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده؛ اما هنوز هم برخی از افراد جامعه در خصوص حضور در پای صندوق رأی مردد هستند حال آن که یکی از نیازهای جدی کشور برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی و تقویت اقتدار ملی در راستای مقابله با تهدیدات خارجی، مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه مهمی چون انتخابات است.
رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق ایران قوی در ابعاد و عرصه های مختلف تأکید داشته اند و قطعاً یکی از الزامات و پیش نیازهای این مهم، مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه انتخابات و همچنین انتخاب گزینه اصلح مخصوصا در انتخابات حساس ریاست جمهوری است. رئیس جمهور انقلابی، دارای مدیریت جهادی و مقتدر می تواند زمینه ساز و بسترساز حرکت کشور به سمت اهداف متعالی مندرج در اسناد بالادستی نظام و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم و به آن سرعت ببخشد.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح چشم دشمن را کور کنید
از همین رو آیت‌الله نوری همدانی در پیامی مردم را به حضور پرشور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.
متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی خطاب به مردم شریف بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی، انتخابات است؛ براین‌اساس باید توجه داشت حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد؛ و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود مؤثر خواهد بود.
اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم در این انتخابات مهم شرکت نموده‌ و وحدت و همدلی خود را یکبار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: بر همه واجدین شرایط لازم است در انتخابات شرکت کنند
همچنین آیت‌الله‌ مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پیامی مردم را به حضور پرشور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.
متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:
 بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط لازم است با شرکت پرشور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه مهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، وظیفۀ شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آیندۀ جامعه ادا نمایند.
از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.



دعوت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی از مردم برای شرکت در انتخابات
از طرفی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور پیامی ضمن دعوت آحاد ملت شریف ایران به حضور پرشور در این عرصه سرنوشت‌ساز و حساس، تصریح کردند: مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و بافرهنگ هستند و در همه صحنه‌های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته‌اند، باید مسئولین این تلاش و ازخودگذشتگی مردم را قدر بدانند و با سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.
این مرجع معظم تقلید افزود: امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: حضور در پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ‌گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
در این پیام همچنین تأکید کرده است: امیدواریم به حرمت خون‌های پاک شهدا، مردم در این صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور محفوظ بماند.

تأکید دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بر حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب فرد اصلح
این در حالی است که دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در پیامی با دعوت از مردم شریف به‌ویژه جوانان ایران اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر ضرورت حضور حداکثری و دقت در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد.
در این پیام که عصر چهارشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم منتشر شد، آمده است: تجربه موفق انتخابات متعدد در طول دوران انقلاب اسلامی نشان داده است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه، نماد مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.
این پیام حاکی است: اینک مردم انقلابی و امت آگاه و آزاده ایرانی، یکی دیگر از صحنه‌‏های بزرگ آزمایش الهی را در پیشرو دارند و هشتم تیر ۱۴۰۳ روزی است که ملت غیور ایران اسلامی با انتخاب رئیس‌جمهوری معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی، دردآشنا، کارا و توانمند، ملتزم به قانون اساسی و اصل ولایت‌فقیه و دارای درایت و مدیریت، بار دیگر سرنوشت خود را رقم خواهد زد و برای مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران فردی را برخواهند گزید که این پست‏ را امانت الهی و عرصه خدمت دانسته و از آرا مردم صیانت خواهد کرد.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در این پیام با تقدیر از عموم ملت به‌ویژه جوانان رشید ایران که خود را برای «حضوری آگاهانه» در صحنه آماده ساخته است با تأکید بر آرمان‌های حضرت امام «قدس‌سره» و بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» که همواره بر حضور حداکثری به‌عنوان یک راهبرد تأکید دارند، بر ضرورت رعایت اخلاق سیاسی و حق‌الناس از سوی نامزدها و هواداران آنها تصریح کرده است.
در این پیام همچنین از همگان دعوت شده است تا با بینش و بصیرت و درنظرگرفتن سوابق نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به فرد اصلح رأی دهند تا به لطف پروردگار متعال، رئیس‌جمهور آینده با رأیی بالا، از پشتوانه قوی‏تری برخوردار بوده و در حلّ مشکلات کشور، توفیق بیشتری کسب کند.

دعوت جامعه مدرسین از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است: انتخابات سرنوشت‌ساز چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی نسبت به آن زیان‌بار خواهد بود، لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسئله مهم انتخابات در جهت تبیین به نکات زیر تأکید می‌نماید:
۱- شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است؛ تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل‌کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است. ازاین‌رو در انتخاب اصلح توجه به معیارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی انتظارات از رئیس‌جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است.
۲-در انتخاب اصلح، رئیس‌جمهور شهید ما تراز است؛ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر و خستگی‌ناپذیری، سیاست‌ورزی مؤمنانه، اخلاق‌مداری و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش‌ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان باید ملاک باشد.
۳- نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت‌فقیه نشان دهند و با حرکت در چارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه‌گران و جریان‌های معاند و کینه‌توز به طور شفاف اعلام نمایند.
۴- جامعه مدرسین از هرگونه تلاش برای رسیدن به نقطه مشترک برای گزینش نامزد اصلح در جبهه انقلاب حمایت می‌کند و از نامزدهای جبهه انقلاب و طرف‌داران آنان می‌خواهد که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند.
۵- انتظار آن است که بر پایه جهاد تبیین و تواصی به حق، حوزه‌های علمیه، علما و خطبا، مبلغین، ائمه محترم جمعه، نخبگان جامعه و دانشگاهیان و اقشار تأثیرگذار با روشنگری فعالیت خود را مضاعف نمایند و اقشار گوناگون مردم در مشارکت حداکثری در شکوه حماسه ملی نقش‌آفرینی کند.
در پایان از خداوند متعال مسألت می‌نمائیم که دل‌های ملت ایران را به سمت انتخاب اصلح هدایت نماید و طول عمر با عزت به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کرامت نماید.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/49411
اخبار مرتبط

نظرات شما