علما و اساتید حوزه در گفتگو با قم فردا مطرح کردند:

فرد اصلح ضامن پیشرفت کشور است

علما و اساتید حوزه با اشاره به حضور پرشور و گسترده در انتخابات نقش‌ها و برنامه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، مطرح کردند: انتخاب درست کشور را در مسیر عزت، رفاه و پیشرفت قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  کشور در حالی به روز انتخاب رئیس‌جمهور جدید نزدیک می‌شود که بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای دومین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، انتخابات زودهنگام به دلیل شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سانحه هوایی برگزار می‌شود.
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر لزوم تلاش همه‌جانبه برای تحقق ایران قوی در ابعاد و عرصه‌های مختلف تأکید داشته‌اند و قطعاً یکی از الزامات و پیش‌نیازهای این مهم، مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه انتخابات و همچنین انتخاب گزینه اصلح مخصوصاً در انتخابات حساس ریاست‌جمهوری است. رئیس‌جمهور انقلابی، دارای مدیریت جهادی و مقتدر می‌تواند زمینه‌ساز و بسترساز حرکت کشور به سمت اهداف متعالی مندرج در اسناد بالادستی نظام و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم و به آن سرعت ببخشد.

کشور به رئیس‌جمهوری در تراز شهید رئیسی نیاز دارد
از همین رو حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی شاهرودی در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم با اشاره به معیارهای رئیس‌جمهور تراز انقلاب، اظهار داشت:  ولایت‌مداری، اعتقاد به مبانی نظام اسلامی، مدیریت و کارآمدی و رأی‌آوری را از شاخص‌ها و معیارهای رئیس‌جمهور تراز انقلاب است.
وی تصریح کرد: کشور به رئیس‌جمهوری در تراز شهید رئیسی نیاز دارد و مردم باید در انتخاب رئیس‌جمهور به شاخص توان مدیریتی در حل مشکلات برای عبور کشور از شرایط سخت و پیچیده توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس‌دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به حساسیت انتخابات پیشرو عنوان کرد: بابصیرت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از این زمان‌حساس هم عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب باید در پیگیری و عملیاتی‌سازی برنامه هفتم توسعه باقدرت ورود کند.
حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده، گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید مقابله با تورم اقتصادی، اصلاح سیستم اداری، ساماندهی و مدیریت فضای مجازی را جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.
وی اضافه کرد: امروز رئیس‌جمهور باید انتخاب شود که در مسیر مبارزه با استکبار و هدایت این جریان و خنثی‌سازی تحریم‌ها مقتدرانه وارد و اقدام کند.



فرد اصلح در جبهه انقلاب و تراز آیت‌الله رئیسی است
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیشرو اظهار داشت: معیارها و شاخص‌ها را مقام معظم رهبری مشخص کرده و روی آنها تأکید هم دارند.
وی ادامه داد: شهادت آیت‌الله رئیسی و تأییدی که حضرت آقا از فعالیت‌ها و رویکرد این رئیس‌جمهور داشتند هم می‌تواند افراد را به شاخص‌ها نزدیک‌تر کند.
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: امروز آن چیزی که ما شاهد آن هستیم این است کاندیدایی که به لحاظ تفکر و به لحاظ افرادی که می‌خواهد با آنها کار کند و به لحاظ کارنامه‌ای که درگذشته داشته است به‌گونه‌ای باشد که در عمل بتواند عزت ملت ایران را تقویت کند و در مسیری حرکت کند که موجب وابستگی ملت ایران به قدرت‌های دنیا نشود.
وی عنوان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی استقلال بوده است و استقلال باعزت همراه است.
حجت‌الاسلام دیرباز گفت: نکته دوم سخت‌کوششی است که حضرت آقا در تعریف و تمجید از آیت رئیسی اشاره کردند. کاندیدایی که فقط به‌وقت اداری بسنده کند و منش او نشان دهد که فرد چالاک و فعال نیست و کسی نباشد که برای خدمت به مردم شبانه‌روز کار کند، چنین کسی اصلح نیست.
وی ابراز داشت: نکته دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد مسئله ساده‌زیستی کاندیدا و روحیات مردمی او است. کسی که در یک سفر کوتاه کلی برای بیت‌المال هزینه درست کند و یا کسانی با کاندیدا همراه باشند که درگذشته نشان داده‌اند که چنین ویژگی‌هایی داشته‌اند معیار فرد اصلح نیست.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ساده‌زیستی، با مردم بودن، کم‌هزینه‌بودن می‌تواند شاخص فرد اصلح باشد. امیرالمؤمنین علی (ع) در توصیف آقا رسول‌الله فرمودند که ایشان بسیار پرفایده و کم‌هزینه بودند. همین مسئله می‌تواند یکی از شاخص‌ها باشد.
وی تأکید کرد: شخصیت، منش، شعارها، متانت اخلاقی و سعه‌صدر در مناظره و برنامه کاندیداها و همچنین افرادی که در کنار کاندیدا قرار دارد بسیار مهم است. اگر مجموع این مسائل را در نظر بگیریم و ارزیابی انجام دهیم می‌توانیم به جمع‌بندی و به یک انتخاب اصلح برسیم.
حجت‌الاسلام دیرباز تصریح کرد: به نظر می‌رسد انتخاب اصلح  فردی باشد که در جبهه انقلاب قرار دارد. هر کاندیدایی که به جبهه انقلاب و تراز آیت‌الله رئیسی نزدیک‌تر باشد می‌تواند کاندیدای اصلح باشد.



همان‌طور که گفته شد حضور در انتخابات مهم است و می‌تواند آینده کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد و در همین راستا باید گفت حضور باشکوه و حداکثری در انتخاب مهم و از آن مهم‌تر انتخاب فرد اصلح است. همان‌طور که گفته شد حضور حداکثری در انتخابات باعث بیمه‌شدن نظام و کشور در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان می‌شود؛ اما انتخاب فرد اصلح کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.
انتخاب درست باعث پیشرفت کشور می‌شود
از طرفی آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به حساسیت انتخابات پیشرو، اظهار داشت: دشمنان ما در هر انتخاباتی که برای کشور پیش می‌آید سعی می‌کنند به اهداف خود برسند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.
وی ادامه داد: انتخابات پیشرو هم برای کشور هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی مهم است و در رصد کامل دشمن قرار دارد.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به حضور پرشور و گسترده در انتخابات نقش‌ها و برنامه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، گفت: امروز همه ما برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و گسترده وظیفه داریم.
وی افزود: حضور و استقبال  گسترده  و باشکوه مردم از انتخابات دشمنان را ناامید خواهد کرد.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه استقبال مردم از انتخابات باعث قوی‌تر شدن پشتوانه انقلاب و حکومت  و نظام می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که رأی تک‌تک افراد در جامعه برای نظام و کشور بسیار مهم و باعث تقویت و قوی‌شدن نظام خواهد شد و همچنین عامل بازدارنده برای دشمن محسوب می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب فرد اصلح را بعد از حضور باشکوه مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب برای انتخاب فرد اصلح شاخص‌ها و مولفه هایی را اعلام کرده‌اند که مردم باید آنها را در نظر بگیرند.
وی ابراز داشت: مردم باید کسی را انتخاب کنند که کشور را در مسیر آبادانی و رفاه و پیشرفت قرار دهد.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه دین‌داری، کارآمدی، تخصص و مدیریت برخی از شاخص‌های رئیس‌جمهور است، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم برای عزت و عظمت نظام اسلامی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
وی ادامه داد: همچنین مردم با رأی خود کسی را انتخاب کنند که به فکر عزت، پیشرفت و رفاه کشور و  جامعه باشد.
استاد حوزه در خاتمه گفت: در این روزهای پایانی تا روز انتخابات هم از کاندیداها و هم از ستادهای انتخاباتی آنها می‌خواهیم که اخلاق‌مدار و قانون‌مدار باشند و طبق گفته رهبر معظم انقلاب کاری نکنیم که دشمن‌شاد شود.

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است که امیدواریم روز جمعه هشتم تیرماه مردم بار دیگر باحضور باشکوه و حداکثری پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح تمام برنامه های دشمنان را خنثی کنند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/49413
اخبار مرتبط

نظرات شما