نماینده مردم قم:

انتخابات یک تکلیف شرعی است

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه انتخابات یک تکلیف شرعی است گفت: امروز حاکمیت دینی، حفظ پایگاه فرهنگ اهل‌بیت، حفظ مهم‌ترین نقطه دین‌مداری در دنیا، حفظ نقطه‌ای که امروز همه مردم مظلوم دنیا به آن چشم امید دارند و ارتقا جایگاه تکلیف شرعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به ابعاد مختلف تأثیرگذاری در انتخابات اظهار داشت: حضور در انتخابات تأثیرگذاری ابعاد متعدد و مختلفی دارد، یک تأثیر جهانی در تقویت جایگاه کشور و نظام اسلامی است؛ به‌هرحال دنیا روی این حضور حساب باز می‌کند و به هر میزان حضور مردم عزیزمان پرشکوه‌تر باشد عزت و اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا ارتقا پیدا می‌کند.
 وی با اشاره به دومین بُعد تأثیرگذاری در انتخابات بیان داشت: تأثیر دوم تأثیر داخلی است؛ به‌هرحال مردم عزیز کشور در سرنوشت خود دخالت می‌کنند و گزینه مطلوب خویش را انتخاب می‌کنند و اگر از این حق استفاده نکنند مجبور هستند هر چه نتیجه انتخاب دیگران هست را بپذیرند.
 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات یک تکلیف شرعی است گفت: اگر کسی عرق دینی دارد می‌داند که انتخابات یک تکلیف شرعی است؛ چون امروز حاکمیت دینی، حفظ پایگاه فرهنگ اهل‌بیت، حفظ مهم‌ترین نقطه دین‌مداری در دنیا، حفظ نقطه‌ای که امروز همه مردم مظلوم دنیا به آن چشم امید دارند و ارتقا جایگاه تکلیف شرعی است.
 وی با اشاره به بُعد تأثیرگذاری میهنی در انتخابات ابراز داشت: کسانی که خدای‌نکرده اگر پایبندی‌های دینی و اعتقادی ضعیفی دارند، اما از حیث عرق میهنی و وطنی طبیعتاً مردم ایران در طول تاریخ عرق بالایی داشتند حساسیت داشتند وطن‌پرست بودن یقیناً در ارتقای جایگاه وطنشان ورود پیدا می‌کنند.
 حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به بُعد سوم تأثیرگذاری انتخابات بیان داشت: بُعد سوم بهبود وضعیت کشور و حل مشکلات مردم است، طبیعتاً اگر کسی هم دلخوری دارد می‌تواند کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات را سطح‌بندی و دسته‌بندی کند و به هر کدام از آنها به‌تناسب دلخواه خویش نمره بدهد.
 وی در ادامه افزود: به طور مثال اگر برای کاندیدای مطلوب نمره صد نظر بگیریم ممکن است وی برای یکی از این نامزدها صد را لحاظ کند، ممکن است کسی بیست از صد باشد، ممکن است کسی منهای بیست باشد و حتی ممکن است کسی منهای هشتاد باشد؛ طبیعتاً اگر هر کسی شرکت کند و به کاندیدای مطلوب خود رأی دهد به طور طبیعی مطلوب خود نزدیک‌تر می‌شود، پس عقل مادی و دنیایی و منفعت‌گرایی هم اقتضا می‌کند که در انتخابات ورود کنیم و کاندیدای مطلوب خود را انتخاب کنیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49453
اخبار مرتبط

نظرات شما