خطیب نماز عید قربان قم:

کودکان غزه قربانی اهداف شوم دشمنان اسلام شدند

خطیب نماز عید سعید قربان در قم با اشاره به مظلومیت غزه و ظلم و جنایت‌های صهیونیست‌های کودک‌کش گفت: امروز دشمنان اسلام زنان و کودکان غزه را قربانی هدف‌های شوم خود کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) افزود: با کمال تأسف برخی از دولت‌های اسلامی نه‌تنها از این مظلومان دفاع نمی‌کنند، بلکه به طور آشکار و پنهان از صهیونیست‌های غاصب و کافر و آدم‌کش حمایت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه اکنون صدای مردم غزه برای کمک به گوش می‌رسد تأکید کرد: کسی که صدای کمک‌خواهی مسلمانی را بشوند؛ ولی پاسخ ندهد، مسلمان نیست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که این روزها بحث بررسی نامزدهای انتخابات مطرح است تصریح کرد: باید آنچه که شرعی و مطابق اخلاق اسلامی است را رعایت نموده و از حواشی و نسبت‌های ناروا پرهیز کنیم.

 سعیدی اظهار کرد: تقوای الهی همیشه لازم است، در این ایام، مردم و نامزدهای انتخابات بیش از گذشته به رعایت تقوا توصیه می‌شوند و باید اصول اخلاقی را پاس بدارند.

 وی بیان کرد: منتخب مردم باید با مردم مهربان باشد و به‌صورت جدی برای رفع نیازهای کلان کشور و زندگی افراد جامعه تلاش کند.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) توجه به معیشت مردم به‌ویژه محرومان را یکی از سفارش‌های اسلام دانست و بیان کرد: نامزدهای انتخابات که این روزها روی معیشت و امنیت مردم تأکید می‌کنند، کار درستی را انجام می‌دهند.

 وی اضافه کرد: البته این کاردرست، سازوکار مربوط به خود را دارد که توجه به آن ضروری است.

 سعیدی با بیان این مطلب که در روایت‌های اسلامی از اعیاد قربان، غدیر و فطر همچنین روز جمعه به‌عنوان عید عمومی مسلمانان یاد شده است افزود: عید قربان روز آزمایش و امتحان بزرگی است، سنت قربانی در این روز، یادآور سربلندی حضرت ابراهیم (ع) در امتحان بزرگ و سخت الهی است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49272
اخبار مرتبط

نظرات شما