در قم افتتاح شد؛

آزمایشگاه دوام بتن در واحد تولیدی سیمان

مدیرکل استاندارد قم گفت: آزمایشگاه دوام بتن در یک واحد تولیدی سیمان در قم با حضور جمعی از مسئولان استاندارد و کارشناسان صنایع ساختمانی و معدنی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدهادی سماواتی پیرامون این موضوع بیان داشت: آزمایشگاه دوام بتن در این واحد که کلنگ‌زنی آن در اواخر سال ۱۴۰۲ انجام شده بود با تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای انجام آزمون‌های مرتبط با دوام بتن در محل این واحد تولیدی رونمایی شد.

 وی با بیان اهمیت موضوع دوام بتن، گفت: در همین رابطه نقش کنترل کیفیت در ارتقای کیفیت و دوام بتن باتوجه‌به استانداردهای ملی ایران به شماره ۲۱۴۷۹ و با عنوان بتن - پیش‌بینی نفوذ کلرید در بتن سخت شده حاوی سیمان هیدرولیکی با روش مهاجرت سریع - روش آزمون و ۲۰۷۹۳ با عنوان بتن - مقاومت بتن در برابر نفوذ یون کلراید با روش الکتریکی - روش آزمون موردتوجه است.

 وی تأکید کرد: در این آزمایش‌ها که با تشدید و تسریع شرایط آزمایشگاهی شبیه‌سازی‌شده به شرایط واقعی انجام می‌شود، ارزیابی سریع مقاومت بتن در برابر نفوذ یون کلرید با استفاده از آزمون‌های تسریع شده مهاجرت یون کلرید در بتن، آزمایش نفوذ یون کلرید در بتن و هدایت الکتریکی در شرایط ناپایدار انجام می‌شود.

 سماواتی گفت: نتیجه این آزمایش‌ها می‌تواند برای طبقه‌بندی بتن و ملات و سایر مواد پایه سیمانی از لحاظ نفوذپذیری در برابر یون‌های کلرید مورداستفاده باشد.

 وی بیان داشت: امیدواریم با انجام این آزمایش‌ها و نتایج حاصل از آن، شاهد تولید بتن‌های هرچه باکیفیت‌تر و ارتقا سطح ساخت‌وسازها باشیم.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49473
اخبار مرتبط

نظرات شما