معاون نظارت و بازرسی صمت قم:

۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق در استان توسط بازرسان این اداره کل طی سه ماه ابتدایی سال جاری ۳۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیاوش فولادی وندا بیان داشت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، یک هزار و ۱۸۲ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند که از این تعداد ۱۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

 وی با اشاره به اینکه پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند، افزود: در این راستا بالغ بر ۲۱۴ هزار کالای قاچاق کشف شد.

 وی توضیح داد: بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم‌خانگی، تلفن همراه، لوازم‌یدکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات ورزشی و نهاده دامی بوده است.

 فولادی وندا گفت: همچنان بازرسان این سازمان تعداد ۴۹۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش داده و ۱۰۳ گشت مشترک نیز با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

 وی بیان داشت: اکثر گشت‎های مشترک با دستگاه‎های از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مرتبط انجام شده است.

 لازم به ذکر است به‌منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

 همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

 بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

 اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49390
اخبار مرتبط

نظرات شما