مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم:

۴۷ پروانه بهره‌برداری در قم صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، ۴۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم برای یک‌هزار و ۸۳۸ نفر در قم صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، اکبر ابدالی بیان داشت: در همین رابطه طی مدت یاد شده صدور تعداد ۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی ایجاد شده با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۷۴ نفر در استان صورت پذیرفت.
وی افزود: همچنین تعداد ۱۸ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش توسعه واحدهای صنعتی موجود استان با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۴ نفر توسط اداره کل صنعت، ‌ معدن و تجارت قم صادر شد.
گفتنی است ۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظرگرفتن این مسئله باشد.
صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.
گسترش فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت استان موجب شده که در حال حاضر بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قم برای انجام کارهای موردنظر خود به نیروی انسانی جدید نیاز داشته باشند و به همین دلیل ظرفیت‌های فراوان برای اشتغال‌زایی در این بخش به وجود آمده است.
یک هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات موردنیاز مردم مشغول هستند.
شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه‌ شده است.
بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، ‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم‌خانگی استان قابل‌مشاهده است.
در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49481
اخبار مرتبط

نظرات شما