مدیرکل هواشناسی قم:

وزش باد همراه با گردوخاک قم را در بر می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک این استان را در برمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران حیدری افزود: خیزش گردوخاک همراه با وزش باد شدید که سمت آن شرقی است، تا روز سه‌شنبه در این استان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با توجه شرایط موجود، کیفیت هوا در قم برای گروه‌های حساس، ناسالم است.
وی گفت: ‌ بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، هوای قم در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید و گردوخاک است.
حیدری خاطرنشان کرد: سمت ‌باد شرقی و سرعت آن ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
وی گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، روز یکشنبه سرعت وزش باد ۳۰ تا ۴۵ و روز دوشنبه ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی قم افزود: کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب دستجرد با ۲۲.۳ و کوه سفید با ۴۰.۲ درجه سانتی‌گراد بود.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49448
اخبار مرتبط

نظرات شما