خطیب حوزه:

تبلیغ غدیر از اوجب واجبات است

خطیب حوزه گفت: امام صادق (ع) سه بار قسم خورند که خداوند روزی بالاتر از غدیر خلق نکرده است، پس همان‌طور که محرم و صفر گرامی داشته می‌شود عید غدیر هم باید تبلیغ شده و گرامی داشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد عصر امروز در مراسم دعای عرفه مسجد مقدس جمکران در جمع زائران و مسافران اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیر خم بسیار مهم است همان‌طور که برای ایام محرم و صفر دو ماه عزاداری برگزار می‌شود باید برای عید غدیر هم مراسم‌های شادی و تبیینی برگزار شود.

خطیب حوزه ادامه داد: اگر در ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام فقط در روز عاشورا مراسم برگزار شود این روز ابتر شده و این‌چنین ماندگار نخواهد شد برای عید غدیر هم نباید به یک روز اکتفا کرد.

وی اضافه کرد: شادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام دادن در عید غدیر بسیار مهم است از بعد از شهادت حضرت مسلم تا ایام محرم و سفر هیچ مراسم شهادتی وجود ندارد پس باید ایام عید قربان تا عید غدیر به جشن‌های عید غدیر پرداخت.

فرحزاد ادامه داد: مناسبت‌ عید بزرگ غدیر بسیار مهم است همان قدر محرم را گرامی می‌داریم باید غدیر را گرامی داریم، تبلیغ غدیر و تبلیغ ولایت مولا و محبت او از نماز، روزه، جهاد و حج واجب‌تر است؛ زیرا اینها فروع دین هستند و ولایت و توحید اصول‌دین هستند، تبلیغ غدیر از اوجب واجبات است.

خطیب حوزه بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام بعد از اعلام ولایت حضرت علی علیه‌السلام سه روز مردم را در غدیر نگه داشتند
اما چرا فقط یک روز جشن گرفته می‌شود پیامبر فرمودند تبلیغ غدیر تا روز قیامت واجب است و حاضران به غایبان و پدران به پسران این روز را اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر دعا و نفرین کردند برای کسی که غدیر را تبلیغ کند و برای هرکسی که برای غدیر کاری نکند و بی‌تفاوت باشد.

فرحزاد عنوان داشت: امام صادق علیه‌السلام سه بار قسم خورند که خداوند روزی بالاتر از غدیر خلق نکرده است؛ یعنی غدیر از اربعین، مبعث، ۱۳ رجب، ۱۷ ربیع و از همه روزها مهم‌تر است

خطیب حوزه اضافه کرد: بیشتر از ۳۰۰ آیه در مورد امام علی علیه‌السلام در قرآن آمده است غدیر و تبلیغ غدیر باید احیا شود.


وی تصریح کرد: در غدیر خم هر زن و مرد مؤمن را شاد کنید در جشن‌های و مراسم مختلف شرکت کنید در روایت آمده پول قرض کنید و در این ایام اطعام دهید.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49261
اخبار مرتبط

نظرات شما